piątek, 15 lutego 2013


Zostało zasypanie fundamentów żwirem. U mnie było to około 80ton piachu do ubicia zagęszczarką. Jeżeli buduje ci firma nie masz o co się martwić, mają po prostu twój sprzęt. Ja budowałem systemem gospodarczym jak większość ludzi. Znalazłem firmę która wypożycza sprzęt budowlany. Kosztowało mnie to 20zł/doba

Gdy już zasypia i porządnie ubiją można zaprosić na budowę hydraulików do wykonania kanalizacji. Niektórzy ta robotę zlecają robotnikom, którzy murowali fundamenty bo ponoć się znają, bo przecież co to za filozofia. Może i żadna ale widziałem na własne oczy jak właśnie tacy fachowcy zrobili kanalize. Z budynku wyszli z rurą na głębokości ok. 120cm, a kanalia ma być kładziona na 140-150cm. Do przyłącza ok. 30-35m-i teraz się głowi co zrobić.
Więc jeżeli mają wam to robić budowlańcy lepiej ich przypilnować żeby to zrobili dobrze.

.
U mnie rura wyszła z  budynku na ok. 20 cm.
Nie zapomnijcie o wodzie żeby zrobić wejście do budynku, żeby nie kuć.




 Kanalia położona -teraz chudziak.


Jeżeli prace do poziomu zerowego wykonywaliście
jesienią to zapewne dalsze prace ruszą wiosną.
To na zime konieczne jest zaizolowanie fundamentów i góry bloczków betonowych, za pomocą papy lub podobnymi produktami, aby zapobiec wniknieciu wody i rozsadzeniu bloczków
przez mróz. Oczywiście polecam ogrodzenie działki
, tabliczka teren budowy zakaz wstepu obowiazkowy. Unikniemy jakikolwiek roszczeń gdy ktos wejdzie na nasza posesje i np: złamie noge. Błędów na budowie napewno nie unikniemy ale mozemy po części im zapobiec.




















2 komentarze:

  1. Doskonale pamiętam ten etap również u siebie, ale wiedziałem że jeszcze będzie dużo pracy przede mną. Najbardziej chciałem się skupić na budowie studni głębinowej. Pamiętam, że w sklepie dostudni.pl miałem okazję kupić dobrej jakości pompę głębinową która działa bez zarzutów do dziś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Są to jak najbardziej bardzo ważne sprawy, ale ja również jeszcze skupiłabym się na pracach z instalacjami wodnymi. Od razu mogę wam polecić znakomitego hydraulika https://hydraulik-warszawa.pl/ i właśnie dlatego takie kwestie są oczywiście bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń